چند داستان واقعی در فیلم روزی روزگاری در هالیوود

once upon a time in hollywood

سابق بر این نیز شاهد این موضوع بوده ایم که کوینتین تارانتینو همانطور که چند داستان واقعی در فیلم روزی روزگاری در هالیوود را به سبک و سیاق خودش پرداخته کرده است و در فیلم به کاربرده است در فیلم های دیگری همچون پست فطرت های لعنتی نیز این کار را کرده بود.

این بار در فیلم once upon a time in hollywood نیز شاهد اینگونه از روایت در فیلم جدید تارانتیننو هستیم.

اگر بخواهیم به صورت فهرست وار به چند داستان واقعی که در این فیلم به آنها اشاراتی شده و روایتی از آنان را شهادیم اشاره کنیم باید به صورت زیر فهرست را تدوین کنیم:

  • جرج اسپان و اسپان رنچ
  • بروس لی
  • شماره ۱۰۰۵۰ جاده سیلو
  • رابطه بین جی سبرینگ و شارون تیت

once upon a time in hollywood

اسپان رنچ

در مورد اسپان رنچ باید گفت که یک لک ۵۵ هکتاری است که در لس آنجلس قرار دارد و در سال ۱۹۵۳ توسط جرج اسپان خریداری شد ، و این ملک در زمانی که تب فیلم های وسترن در هالیوود داغ بود بار ها به عنوان لوکیشن فیلم های وسترن مورد استفاده قرار گرفت. جرج اسپان در سال های دهه ۶۰ به چارلز منسون و پیروانش اجازه داد که در ملکش اقمت داشته باشند در عوض اینکه در کار های مزرعه کمک کنند.

بروس لی

رابطه شارون تیت و بروس لی طی سالها به فراموشی سپرده شده است و حتی این رابطه فراتر از چیزی بوده است که در فیلم میتوانیم ببینیم.

اول از همه اینکه سبرینگ نامزد سابق شارون تیت به طریقی باعث ورود لی به سینما شده است ، در سال های بعد بروس لی که به تعدادی از هنر پیشه ها آموزش هنر های رزمی می داد ، به شارن تیت نیز این آموزش ها را می داده است. و حتی با رومن پولانسکی نیز مدتی دوستی خوبی داشتند.

شماره ۱۰۰۵۰ جاده سیلو

در صحنه ای از فیلم میبینیم منسون به در خانه تیت می آید و سراغ ملچر را میگیرد ، در واقع خانه ای که شارون تیت و همسرش رومن پولانسکی در آن اقامت دارند قبلا متعلق به تری ملچر تهیه کننده موسیقی بوده است ، خانه شماره ۱۰۰۵۰ در جاده سیلو..

 

رابطه بین جی سبرینگ و شارون تیت

در فیلم به رابطه عجیب و غریب جی سبرینگ و شارون تیت در حدی سطحی می پردازد و از تماشاگران میخواهد آن ها را همانگونه بپزیرند.

در اصل این دو رابطه ای پیچیده و پر فراز و نشیب را از سر گزراندند و در برهه هایی از زندگیاشان با هم دیگر خوب بودند و در برهه هایی با هم میانه خوبی نداشتند.

سایر مشخصات
تبلیغات
نویسنده: آرش
نظرات: بدون نظر
0 0 رای ها

دیدگاه های کاربران

مشترک شدن
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برچسب ها

ابر واژگان

دانلود سریال ایرانی دل
دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم شبی که ماه کامل شد

رزرو تبلیغات در این مکان
بهترین فیلم و سریال های ایرانی