نقد فیلم روزی روزگاری در هالیوود

دانلود فیلم روزی روزگاری در هالیوود

روزی روزگاری در هالیوود اثری حیرت برانگیز کمدی و تاریک با نماهایی شوکه کننده که غروب طلایی در آسمانی آبی که ماما کیس در شعرش خوانده را به تصویر می کشد. این فیلم دوباره نگاهی به کابوس منسون براساس داستان های عامه پسند در دهه 60 میلادی در کالیفرنیا دارد.

در فیلم روزی روزگاری در هالیوود سال 1969، لس آنجلس با همان نماد های دیوانگی به بهترین و زیباترین شکل ممکن توسط تارانتینو به تصویر کشیده شده است. در این داستان تارانتینو علاوه بر نمایش مکتب های آن دوره پس پرده زندگی هر شخص را بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده است، چیزی که در فیلم های ساخته شده با این کیفیت و دقت هیچگاه به تصویر کشیده نشده است و تارانتینو به خوبی به این موضوع اشراف داشته است. عده ی بسیاری درخصوص پایان خاص و تاثیر گذار این اثر فوق العاده نظرات متفاوتی داشته اما تارانتینو قصد لو دادن آن را نداشته و این موضوع باعث شده تا ما این اثر کمدی ترسناک و حیرت انگیز را از دست ندهیم.

 

دانلود فیلم روزی روزگاری در هالیوود

در پس تماشای این فیلم از بینندگان خواسته شده تا از لحظه لحظه ی این فیلم صحبت نکرده و تنها به سکانس های لذت بخش و زیبای این فیلم  اکتفا کنند اما در واقع این درخواست بسیار غیرممکن بوده و نمیتوان همچین درخواستی را از بینندگان این اثر رویایی تارانتینو داشت.

پیش از مطالعه این بخش در نظر داشته باشید که این متن می تواند حاوی اسپویل بوده و بخشی از داستان اصلی فیلم را لو دهد بنابراین اگر دوست دارید که تمامی داستان را در حین تماشای فیلم ببینید از خواندن ادامه مطلب خودداری نمایید.

دیکاپریو که با بازی خاص خود نقش “ریک دالتون” را بازی می کند اولین ضد قهرمان این فیلم به حساب می آید. ریک یک کابوی شکست خورده است که زندگی را به اعتیاد به الکل باخته، و در دوران بازیگری خود بسار افول کرده و در خلال فیلم همواره درحال حسادت به پیت بازیگر نقش “کلیف بوث” می اندازد. در این داستان کلیف که بازیگری خونسرد و آرام بوده تنها و بهترین دوست ریک است. ریک که بهترین دوست کلیف بوده به دلیل از دست دادن گواهینامه رانندگی اش باید توسط کلیف به مکان های مختلف برود. در این داستان کلیف بدل ریک بوده و در زندگی اش رازی نهفته را در سینه داشته که خود را مقصر ان می داند اما در واقع مشخص نیست آیا آن اتفاق تلخ را کلیف رغم زده یا خیر اما در تمام طول کلیف شاهدی بر تمامی صحنه های خرد شدن احساسات ریک است.

قسمت غم انگیز داستان زمانی است که برنامه تلویزیونی ریک و کلیف به نام Bounty Law پیش از اجرا لغو شده و این موضوع اوضاع سختی را برای این دو رغم می زند. آل پاچینو بازیگر افتخاری نقش “ماروین شوارتز” مدیر برنامه های ریک سعی می کند تا ریک را برای رفتن به ایتالیا و شرکت در برنامه “وسترن اسپاگتی ها” متقاعد کند شاید بتواند در آنجا نقش پررنگی داشته باشد و از این همه اتفاق ناخوشایند رهایی یاید. در همین زمان ماروین پس از گفتگو با “سم وانامیکر” موفق می شود نظر سم را برای نقش آفرینی ریک در برنامه “لنسر” را جلب کرده و موافقت او را کسب کند. در برنامه لنسر افرادی چون مارگو رابی در نقش “شارون تیت” و رافائل زاویئروسکا بازیگر نقش “رومن پولانسکی” ایفای نقش می کنند که در تمامی دوران همسایگی ریک افرادی الهام بخش و قابل تحسین برای او بوده اند.دانلود فیلم روزی روزگاری در هالیوود

درست در زمانی که ریک اعتماد به نفس خود را به دست آورده کلیف برای کمک به دختری هیپی به Spahn Ranch محلی که ریک برای ضبط فیلم به آن فکر می کند، به همراه ریک می رود. در این داستان کلیف بسیار نقش آرام و حضوری گرم دارد که تارانتینو از این موضوع استفاده کرده و در بخش هایی از فیلم این موضوع را با بخش هایی وسترن به تصویر کشیده و آن را به صحنه هایی جذاب تبدیل کرده است.در داستان تارانتینو لینا دانهام یاد آور داستان “اما کلاین” و برنامه تلویزونی دختر ها بازی کرده و این انتخاب نقش به صورت زیرکانه از سوی او با هدف یادآوری این موارد انجام شده است.

در فیلم روزی روزگاری در هالیوود کلیف فردی آرام بدون غرور و افتاده می باشد که نباید نگران خدشه دار شدن غرور یا حتی نابودی او از جاه طلبی زیاد باشیم، اما این نقش به زودی با داستان جذاب فیلم به نقشی متفاوت بدل می شود.

حضور مارگورابی با سکانس ها و صحنه هایی که عموما مربوط به دیالوگ های مردانه است به بهترین شکل خود به تصویر کشیده شده است و رابی به بهترین شکل خود نقش “شارون تیت” را به تصویر کشیده است. عجیب ترین صحنه‌ ی فیلم زمانی است که کلیف بدل ریک برای نقش بدلش در فیلم زنبور سبز توسط بروس لی به مبارزه دعوت شده و این موضوع صحنه ی بسیار خنده داری را برای بینندگان رغم می زند و بینندگان را برای دقایقی به خنده می اندازد.

پایانی پر از هرج و مرج برای داستان عالی تارانتینو با ایجاد سکانسی ابهام آمیز و عجیب که ممکن است شما را به تماشای دوباره ی فیلم یا حداقل مرور دوباره ی فیلم وادار کند. هرج و مرجی دیوانه وار که به خوبی و درخشان ترین حالت خود به صویر کشیده شده است.

دانلود فیلم روزی روزگاری در هالیوود

نقد این گفته شده برگرفته از نوشته ی پیتر بردشاو در روزنامه ی گاردین است. پیتر در این نقد نمره 10 از 10 را به این فیلم داده که تمامی این موارد دلیلی بر برجستگی این فیلم می باشد.

ستارگان فیلم روزی روزگاری در هالیوود:

  • لئوناردو دیکاپریو در نقش ریک دالتون ستاره شکست خورده فیلم
  • بردپیت با بازی در نقش بدل ریک کلیف بوث که شخصی بسیار خونسرد و آرام و نزدیک ترین دوست ریک است.
  • ماروین شوارتز مدیر برنامه های ریک با بازی افتخاری آل پاچینو ستاره مشهور سینمای هالیوود
  • مارگو رابی در نقش شارون تیت
  • رافائل زلویئروسکا در نقش رومن پولانسکی
  • دیمن لوییس در نقش استیو مک کوئین
  • لوک پری در نقش وین ماوندر
  • نیکولاس هاموند در نقش سم وانامیکر
  • اسکوت مک نیری در نقش بیزینس باب گیلبرت
  • لینت جیغ جیغو با بازی داکوتا فنینگ
  • امیل هیرش در نقش جی سبرینگ
  • برت رینولدز در نقش جورج اسپان

و ستارگان دیگری که از ذکر نام آنها خودداری می نماییم.

برای تماشا و دانلود فیلم روزی روزگاری در هالیوود با زیرنویس فارسی بر روی این لینک کلیک کنید.

سایر مشخصات
تبلیغات
نویسنده: احمدرضا
نظرات: بدون نظر
0 0 رای ها

دیدگاه های کاربران

مشترک شدن
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برچسب ها

ابر واژگان

دانلود سریال ایرانی دل
دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم شبی که ماه کامل شد

رزرو تبلیغات در این مکان
بهترین فیلم و سریال های ایرانی