قسمت ششم فصل هشتم گیم اف ترونز چه اتفاقی می افتد

دانلود قسمت ۵ فصل ۸ گیم اف ترونز

قسمت ششم فصل هشتم گیم اف ترونز هم دوشنبه پخشش شده و ما میخوایم بدونیم که چه تئوری های برای این قسمت و قسمت ششم فصل هشتم گیم اف ترونز که قسمت اخر هست باقی مونده پس ما در شهر دانلود این تئوری های رو دنبال و یکی یکی ان ها رو توضیح خواهیم داد تا شما بتوانید آن ها را مطالعه کنید برای دانلود قسمت ششم فصل هشتم سریال گیم اف ترونز کلیک کنید که در اینجا به 8 تای انها اشاره و در اپدیت بعدی سه تئوری دیگر را هم اضافه خواهیم کرد

هشدار!

این پست حاوی اسپویل است و به  کسانی که فصل هشتم سریال گیم اف ترونز را ندیده اند توصیه می شود از خواندن ادامه مطلب خود داری کنند.

در قسمت پنجم فصل هشتم سریال گیم اف ترونز چه خواهیم دید؟

دانلود قسمت ۵ فصل ۸ گیم اف ترونز

در ویدئویی که به عنوان آنچه که در قسمت پنجم خواهیم دید در ادامه قسمت قبل دیدیم هیچگونه اشاره به نکته مهمی نشد و این یک امر طبیعی است اما  ، از همین ویدئو میتوان دید که نیرو های متحد تحت فرماندهی جان اسنو و دنریس تارگرین و از سوی دیگر نیروهای تحت فرماندهی سرسی لنیستر با همراهی نیروهای مزدور گلدن کمپانی و ناوگان آهنین تحت امر یورون گریجوی برای رویارویی در برابر دروازه های کینگز لندینگ در حال آماده شدن هستند.

این نبرد همانطور که دنریس در قسمت قبلی به آن اشاره کرد نبرد پایانی است و احتمالا در انتها پیروز این نبرد بر تخت آهنین خواهد نشست (( اگر بنا به عادت سازندگان سریال گیم اف ترونز باز هم مارا با یک پیچش داستانی شگفت آور تعجب زده نکنند))

در مصاحبه ای تلویزیونی بازیگر نقش دنریس تارگرین یعنی امیلیا کلارک به هواداران قول یک قسمت فوق العاده را به عنوان قسمت پنجم داده است

و اینطور که از شواهد پیداست با قسمتی تعیین کننده در روند داستان کلی روبرو خواهیم بود

در مقاله ای جدا گانه برای شما در باره تئوری های موجود در باره پایان سریال نوشته بودیم در اینجا میخواهیم با نگاهی دقیق تر  به بررسی اتفاقات محتمل برای قسمت ۵ فصل ۸ سریال گیم اف ترونز بپردازیم .

دانلود قسمت ۵ فصل ۸ گیم اف ترونز

تئوری اول : خیانت تیریون به دنریس به نفع جان

در عکسی منتشر شده از عکسهایی که پس از پخش قسمت قبلی منتشر شده دنریس را میبینیم که در حالتی از پنجره های اتاق جنگ دراگون استون به بیرون نگاه می کند که کاملا واضح است عزاداری برای سر جورا ، میساندی ، و ریگال او را از درون می خورد .

در عکس سایه ای را میبینیم که در نگاه اول به نظر می آید تیریون است که دارد از پشت سر وی را نگاه می کند و در کلیپ نیز دیده بودیم که تیریون وارد اتاق جنگ دراگون استون می شود و به نزد دنریس می آید

با توجه به دیالوگ هایی که بین تیریون و لرد واریس در قسمت قبل رد و بدل شد این احتمال وجود دارد که در صورت لغزش بیشتر دنریس و تبدیل شدن او به ملکه دیوانه تیریون به او خیانت کند و به اردو طرفداران جان اسنو بپیوندد ، پیش از این تیریون خود را به عنوان شخصیتی بسیار با هوش و سیاست مداری زبده به مخاطبان سریال معرفی کرده بود که در زمان های حساس تصمیماتی عاقلانه می گیرد.

البته وی نیز در جاهایی از داستان دچار لغزش و تصمیمات اشتباه شده بود ولی در اکثر موارد وی تصمات درستی را اتخاذ کرده بود که نه تنها به نفع خود بلکه به نفع همه بوده است.

در گفتگوی وی با لرد وراریس شاهد بودیم که لرد واریس به این نکته اشاره می کند که از این سخنان بوی خیانت به مشام می رسد ولی تیریون نیز با زیرکی همیشگی اش پاسخ داد که صحبت از خیانت به عنوان خیانت محسوب نمی شود ، و این واقعیت را نیز پذیرفته بود که حق جان اسنو برای نشستن بر تخت آهنین بیشتر از دنریس است و با در نظر گرفتن شرایط روحی دنریس و اقدامات اخیر او حتی جان را گزینه ای لایق تر میدانست

حال باید منتظر بود و دید در قسمت پنجم یا حتی قسمت بعد تیریون چه خواهد کرد،  به احتمال بالا تیریون نقشی کلیدی و سرنوشت ساز را در ادامه داستان ایفا میکند.

تئوری دوم : دستگیری جیمی به دست ارتش دنریس

در سکانسی از قسمت قبل دانلود Game of thrones دیدیم که سر جیمی با اینکه به رابطه خود با سر! برین شکل جدی تری داده بود نتوانست با خود کنار بیاید و با ترک وینترفل و برین به سمت جنوب و کینگز لندینگ حرکت کرد و در خداحافظی با برین (او قصد داشت بدون خداحافظی و روبرو شدن با برن وینترفل را ترک کند ولی برن متوجه شد و با رساندن خود در لحظات آخر به جیمی تلاش کرد که مانع رفتن وی شود که موفق نشد) عنوان کرد که با وجود تمام اتفاقاتی که افتاده است ولی نمی تواند از سرسی دل بکند و باید خود را به او برساند.

پیش از این به رابطه عمیق بین سرسی و جیمی پی برده بودیم ولی حال با اینکه سرسی با سنگدلی جیمی را پس زده بود و حتی برن را برای کشتن جیمی و تیریون به شمال فرستاده بود جیمی برای دفاع از سرسی به سمت جنوب حرکت کرد.

از رابطه و علاقه بین جیمی و سرسی تقریبا همه اطلاع دارند و این احتمال می رود که با توجه به اینکه سر جیمی باید از خطوط محاصره نیروهای دنریس و جان برای رسیدن به کینگز لندینگ عبور کند و اگر این نیرو ها به این جریان شک کنند یا حتی اگر دنریس به قصد انتقام بخواهد از سر جیمی استفاده کند می توانند اورا اسیر کنند و با توجه به علاقه سرسی به سر جیمی او را تحت فشار قرار دهند.

تئوری سوم : کشته شدن سرسی توسط آریا

در حال حاضر سرسی یکی از قدرت های اصلی و رقیب های قابل توجه برای نشستن بر تخت آهنین است و با توجه به خیانتی که در جریان مقابله با شاه شب به ارتش انسان ها کرد . یکی از محتمل ترین کسانی است که در قسمت پنجم فصل هشتم سریال گیم اف ترونز به قتل برسد اما به دست چه کسی؟

آریا استارک که از ابتدای داستان شاهد قتل پدرش به دست خاندان لنیستر ها و جافری لنیستر پسر سرسی بود لیستی را برای خود در نظر گرفت لیستی که از اسامی کسانی ساخته شده بود که میخواست برای انتقام گرفتن آن ها را بکشد . لیستی که بارها و بارها از زبان وی شنیده ایم در حالی که برای خودش تکرار می کرد که فراموش نکند اسامی زیادی به این لست اضافه و از آن کم شده اند ولی اسم سرسی از ابتدا تا به حال در این لیست شنیده می شد .

در فصل قبل بعد از کشته شدن والدر فری به دست آریا شاهد این بودیم که آریا به قصد کشتن سرسی به سمت کینگز لندینگ حرکت کرد ولی با شنیدن اینکه در شمال چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است به سمت شمال و وینترفل تغییر مسیر داد.

در قسمت قبل شاهد این بودیم که ساندرو کیلیگین وینترفل را به مقصدی نامعلوم برای انجام کاری ناتمام ترک کرد که در اوایل راه آریا نیز به وی پیوست و او هم دم از کاری نا تمام می زد

حال این کار به احتمال زیاد کشتن سرسی لنیستر است ، آن هم به دست آریا استارکی که بعد از آموزش هایی که دیده حتی موفق شده شاه شب را نیز در شب طولانی بکشد.

دانلود قسمت ۵ فصل ۸ گیم اف ترونز

تئوری چهارم : زنده ماندن ریگال

با توجه به صحنه های دیده شده در تیزر قسمت پنجم فصل هشتم سریال گیم اف ترونز در جایی یورون گریجوی را میبینیم که به آسمانی ابری نگاه میکند و چیزی که ما نمیبینیم باعث تعجب او می شود .

این تعجب قطعا ناشی از چیزی است که او در آسمان دیده است ولی این چیز تعجب بر انگیز چه میتواند باشد؟

محتمل ترین نظریه این است که دنریس برای مقابله با کمان های غولپیکر یورون به تن دروگون تنها اژدهای باقی مانده اش زره پوشانده باشد و یورون را برای مقابله با اژدها به زحمت انداخته باشد ولی نظریه ای دیکر که کاربران بسیار دوست دارند به واقعیت بپیوندد این است که ریگال زنده مانده باشد.

با توجه به صحنه ای که ما از اصابت تیر ها به ریگال در قسمت قبلی دیدیم این نظریه خیلی محتمل نیست ولی اژدها موجودی افسانه ای و جادویی است و عملا از غیر ممکن به ممکن تبدیل شده است پس در باره اژدها هیچ نظریه ای غیر ممکن نیست.

حتی یک احتمال دیکر توسط طرفداران مطرح می شود که دروگون که در فصل پنج مدتی دنریس و مرین را ترک کرده بود در آن  مدت مشغول زاد و ولد بوده است (در افسانه ها اژدها برای زاد و ولد نیازی به جفت ندارد) و تعجب یورون از دیدن تعدای اژدها در حال حمله به ناوگان آهنین می باشد.

تئوری پنجم : کشته شدن کوه به دست برادرش

رابطه بین ساندرو کیلیگن و برادرش سر گرگور کیلیگن بر هیچ کدام از طرفداران سریال گیم اف ترونز پوشیده نیست دو برادر که برادر بزرگتر یعنی سر گرگور یا همان مانتین در کودکی برای یک اسباب بازی سر برادر کوچک تر یعنی ساندرو کیلیگن یا هاند را روی آتش گرفته بود و زخم و سوختگی ایجاد شده تا اکنون با هاند باقی مانده است و همچنان ترسی که از آتش در ذهن وی باقی مانده است باعث فلج شدن او در نبرد های بلک واتر و شب طولانی شد.

وی در سکانس هایی در فصل های گذشته با برادرش برخورد داشته ولی اینکه در قسمت قبل وینترفل را به سمت جنوب ترک کرد و در جواب آریا از تمام کردن کاری نا تمام حرف می زند باعث به وجود آمدن این تئوری شده است که او قصد دارد به سمت کینگز لندینگ برود و انتقام خود را از برادرش که به نظر می رسد بعد از زخمی شدن توسط پرینس اوبراین از دورن در جریان محاکمه تیریون و زنده ماندن وی از این زخم کشنده توسط کایبرن دیگر انسان نباشد بگیرد.

تئوری ششم : ادعای تیریون برای به تخت نشستن

در بعضی نظریه های مطرح شده توسط هواداران سریال گیم اف ترونز در گذشته این احتمال مطرح شده بود که با توجه به نکاتی که در قسمت های فصل های پیشین دیده بودیم امکان دارد که تیریون فرزند واقعی تایون لنیستر نبوده بلکه فرزند همسر تایون لنیستر و یکی از خاندان تارگیرن ها مثلا شاه دیوانه باشد

این تئوری از جایی مطرح شد که چندین بار در مکالمه های تایون لنیستر و تیریون شاهد این بودیم که تایون خطاب به تیریون میگوید تو پسر من نیستی یا اینکه تو یک لنیستر واقعی نیستی ، و این نظریه در ذهن طرفداران وقتی پررنگ تر شد که تیریون در قسمتی به اژدهایان دنریس نزدیک میشود ولی هی کدام از سه اژدها به وی پرخاش نمی کنند ، و در کتاب خوانده بودیم که اژدها فقط به یک تارگرین واقعی پرخاش نمی کند و به او اجازه نزدیک شدن به خودش را می دهد.

حال این تئوری به ذهن مخاطب می رسد که با وجود تارگرین بودن تیریون لنیستر ممکن است وی نیز برای نشستن بر تخت آهنین ادعایی داشته باشد ، اما این تئوری خیلی محتمل به نظر نمی رسد چرا که حتی اگر این مسئله صحت داشتهخ باشد احتمال اینکه تیریون به این مسئله پی ببرد بسیار کم است  و تا کنون نیز شواهدی دال بر این موضوع به مخاطب نشان داده نشده که تیریون علاقه ای به نشستن بر تخت آهنین داشته باشد.

دانلود قسمت ۵ فصل ۸ گیم اف ترونز

تئوری هفتم : قصد لرد واریس برای نشستن بر تخت

احتمال تارگرین بودن لرد واریس نیز مطرح شده بود که این مسئله بیشتر به این شواهد بر می گردد که اصل و ریشه واریس کاملا مخفی مانده است و تنها چیزی که ما از او می دانیم که او از خانواده ای معمولی از اسوس به وستروس آمده ، در نوجوانی او را جادو گری اخته کرده است و او با توجه به جاسوسانی که در اختیار دارد قدرتمند شده است و به مقام بالا در دربار  تارگرین ها رسیده است و بعد در دربار های بعدی نیز مقام خود را حفظ میکند تا وقتی که باز با تیریون به اسوس می گریزد .

لرد واریس به شدت مرموز است و از انگیزه های وی کسی خبر ندارد ، با هرکس که به نظر خودش به نفع ملت و قلمرو کار کند متحد می شود و بار ها ما مخاطبان را شوکه کرده است ، ولی نکته ای که باعث پا گرفتن این نظریه می شود این است که وی را در فصل اول به همراه ایلیریو کسی که به کودکان آخرین شاه تارگرین و بازماندگان تارگرین ها پناه داده بود می بینیم که در وستروس مشغول نقشه کشیدن و صحبت هستند .

در کل طرفداران لرد واریس را از یک شاخه از خاندان تارگرین می دانند که سالها پیش به اسوس تبعید شدند و وی با نقشه بازگرفتن تاج و تخت به وستروس برگشته و برای این موی خود را  می تراشد که رنگ موی او مشخص نکند که وی نیز تارگرین می باشد.

حال اینکه این تئوری چقدر می تواند صحت داشته باشد نیز کاملا مبهم است.

تئوری هشتم : باز گشت شاه شب و ارتش مردگان

این تئوری به نظر کمترین احتمال را برای عملی شدن دارد ولی بیشتر به این خاطر که طرفداران و بینندگان سریال بعد از مرگ شاه شب به دست آریا در شب طولانی دچار نا امیدی شدند و بسیاری از سوالات خود را بی جواب یافتند ، این تئوری مطرح شد که ممکن است این پایان شاه شب و ارتش مردگان نباشد .

سوالاتی از قبیل اینکه نوزادان پسر کرستر چرا به عنوان قربانی به شاه شب تقدیم می شدند ، یا اینکه ژنرال های شاه شب چه نقشی در داستان و یا حتی در ارتش مردگان داشتند ، یا اینکه آریا چطور توانست به شاه شب نزدیک شود آن هم از بین آن همه وایت واکر و ژنرال که او و برن را احاطه کرده بودند.

تهیه کنندگان سریال هم در مصاحبه ای تلویزیونی بعد از قسمت شب طولانی وقتی از آنها درباره اینکه آیا این پایان کار وایت واکر ها و شاه شب  بود جواب داندند که شاید، و با این کار خواستند طرفداران را در تعلیق رها کنند و این باعث شد که خیلی از بینندگان امیدوار باشند که شاه شب باز هم باز می گردد و تعدادی از سوال های آنان بی جواب نماند.

تئوری نهم : مرگ سرسی به دست کایبرن

اما کایبرن استادی که در حقیقت یک استاد نیست و این اتفاق به این دلیل افتاده که کایبرن وقتی در سیتادل مشغول تحصیل بوده روی مردگان آزمایشاتی انجام می داده است و اساتید سیتادل این کار وی را جادو تلقی کرده اند و زنجیر اورا گرفته و سپس او را از سیتادل اخراج کرده اند .

اولین بار که کایبرن را میبینیم وقتی است که سر گرگور کیلیگین هارنهال را پس از تخریب برای راب استارک رها کرده و به دستور تایون لنیستر عقب نشینی کرده ، ولی قبل از عقب نشینی همه اسرا و ساکنین قلعه را از دم تیغ گزرانده است ولی کایبرن جان سالم بدر برده است ولی زخمی رها شده که بمیرد ، اما با ورود ارتش شمال به هارنهال راب استارک متوجه می شود که کایبرن زنده مانده است و به او از آبی که به همراه دارد می دهد و همسر راب نیز به مداوای وی مشغول میشود.

سپس در ادامه داستان وقتی جیمی لنیستر را به هارنهال که به دست بولتون ها اداره می شود می آورند و او از عفونت زخم ناشی از قطع دستش رنج می برد کایبرن او را مداوا می کند و جلوی عفونت بیشتر را میگیرد و همراه وی به کینگز لندینگ می رود .

سپس بعد از اینکه مانتین به دست پرنس اوبراین تقریبا کشته میشود با روش های خاص خود او را زنده نگه می دارد ، ولی او مانتین سابق نیست ، حرف نمیزند و کاری را به جز خواسته سرسی انجام نمی دهد ، این تئوری از اینجا شکل می گیرد که هواداران سریال فکر میکنند کایبرن که جان خود را مدیون راب استارک می داند میخواهد انتقام او را از لنیستر ها بگیرد پس با نقشه قبلی وارد دربار آنها شده و با ساختن ماشین کشتاری مانند کوه می خواهد در جایی که باید و فرصتی مناسب سرسی را به قتل برساند.

تئوری دهم : تبدیل شدن دنریس به ملکه دیوانه

با توجه به اعمال اخیر دنریس و اتفاقاتی که برای وی افتاده و کسانی که از دست داده است احتمال بالایی وجود دارد که کار دنریس هم همچون پدر خود به دیوانگی بینجامد ، تارگرین ها همانطور که تاریخ ثابت کرده است استعداد دیوانگی را دارند ، و با وجود شخصیت مثبت و قوی که از دنریس در اوایل سریال دیده ایم هرچه به قسمت پنجم فصل هشتم سریال گیم افترونز نزدیک می شویم آثار جنون قدرت بیشتر در وی نمایان می شود.

این علائم با کشته شدن سر جورا در نبرد شب طولانی و ریگال در قسمت قبل و کشته شدن میساندی در برابر چشمان وی در قسمت قبل بیشتر خودشان را نشان دادند و این احتمال لحظه به لحظه بیشتر می شود که جمله معروف ایریس تارگرین پادشاه دیوانه را از زبان دنریس بشنویم که می گوید همه آن ها را آتش بزنید!

دانلود قسمت ۵ فصل ۸ گیم اف ترونز

تئوری یازدهم : کشته شدن سرسی به دست یکی از برادرانش

در قسمت های گذشته جایی به صورت فلاش بک میبینیم که سرسی و یک دختر همسن و سالش وقتی که نوجوان بوده به نزد یک جادوگر در نزدیکی کستلی راک میرود که آینده خود را بداند ، جادوگر به او می گوید که از چیزی که خواهد شنید خوشحال نخواهد شد ولی سرسی اصرار می کند پس جادوگر با چشیدن قطره ای از خون سرسی به او چیز هایی درباره آینده اش میگوید که میدانیم بسیاری از آنها به حقیقت پیوسته اند ، از جمله اینکه او با شاه ازدواج میکند ، سه فرزند خواهد داشت که هیچ کدام فرزند شاه نیستند و شاه نیز ۲۰ فرزند خواهد داشت که هیچ کدام از سرسی نخواهند بود و اینکه بچه های سرسی خواهند مرد.

در جایی دیگر جادوگر که اسمش مگی قورباغه است به سرسی میگوید او توسط برادر کوچکترش کشته خواهد شد، و این دلیل اصلی تنفر سرسی از تیریون است اما سرسی به این نکته توجه نکرده است که جیمی نیز بعد از وی به دنیا مده و ممکن است این برادر کوچک تر سر جیمی باشد حتی با اینکه دقلو هستند.

میدانیم که تیریون عملا به جناح دشمنان سرسی پیوسته است و با  او دشمن محسوب می شود و ممکن است در جریان نبرد پیش رو سرسی را بکشد ، اما سر جیمی که وینترفل و سر برین را برای پیوستن به سرسی ترک کرده است ممکن است دست به کشتن سرسی بزند؟

باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این تئوری ها به حقیقت می پیوندند یا شاید مثل روند گذشته سریال سازندگان قسمت ۵ فصل ۸ سریال گیم اف ترونز نیز ما را تعجب زده خواهند کرد و داستان به صورت ناباورانه ای همه مارا شگفت زده خواهد کرد.

سایر مشخصات
تبلیغات
نویسنده: آرش
نظرات: بدون نظر
0 0 رای ها

دیدگاه های کاربران

مشترک شدن
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برچسب ها

ابر واژگان

دانلود سریال ایرانی دل
دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم شبی که ماه کامل شد

رزرو تبلیغات در این مکان
بهترین فیلم و سریال های ایرانی